עליזה פרץ

יועצת עסקית

הבנקים מחזרים אחריכם בלי סוף? תנצלו את זה

תזרימים, רווח והפסד וחריגות: עליזה פרץ, מלווה תהליכי אסטרטגיה וניהול פיננסי מעניקה לכם בטור אישי כלים פרקטיים להתמודד עם השפה הבנקאית, כמה כללי עשה ואל תעשה וגם: איך סביבת העסק שלכם משפיעה על האשראי שלכם

גם אתם רוצים להבין את השפה הבנקאית וללמוד לנהל את הכסף שלכם ? גם אתם רוצים להגיע לבנק ולדעת שההצעה שתקבלו תהיה הטובה ביותר? ובכן, הנה כמה כלים שיעזרו לכם:

• חוק מספר אחד שבנקאים לא אוהבים שעוברים אותו – חוק איסור חריגות.
קיבלתם מסגרת- תישארו בה. אם המסגרת לא מתאימה לפעילות העסקית, בנו את התמהיל הנכון עם הבנקאי, רואה החשבון או היועץ העסקי. עדכנו את הבנקאי בכל שינוי בתזרים המזומנים, עיכוב מלקוחות, תשלום שניתן לספק ותתאימו את האשראי הנדרש על מנת לא לחרוג. הבנקאים לא אוהבים הפתעות.
• לימדו את הרווח והפסד שלכם – מה עלות חומרי הגלם מתוך המחזור החודשי, מהן הוצאות ההפעלה, מהו הרווח הנקי.
לפני מס והנהלה: נהלו תזרים מזומנים לעסק, תטמיעו תהליכי גבייה נכונים ותתכננו את תשלומי הספקים. בכל נקודת זמן תכירו את הפער החסר לכם על מנת לא להיכנס ללחץ ולפחד שהשיק יחזור.
• בנו תחזית עסקית שנתית – מה צפי המכירות החודשי, מה ההכנסה הצפויה ומאילו מוצרים ושירותים תהיה אכן הכנסה.
כשהבנק מגיע לביקור בבית העסק, חשוב לו לראות שבעל העסק מכיר את הפעילות המלאה ושהעסק מסודר מבחינה חיצונית. עליכם מוטלת האחריות שהסביבה תהיה מסודרת ושתשקף את האישיויות שלכם כבעלי עסק. טיפ קטנטן: 50 אחוז משיקול האשראי של הבנקאי – יתמקד במי הלקוח שמולו?
לסיכום: הגיע הזמן להתנהל בצורה נכונה וללמוד את הדוחות הפיננסיים המשפיעים ישירות על רווחיות העסק, כך שכאשר תגיעו לבנק כבר תכירו את השפה הבנקאית.

שתפו את הפוסט

סגירת תפריט